Google+ Blog | Studio MAD
Noabers3

Noabers de serie – Dag 4

Het is eindelijk zover! We zijn gestart met de productie van de serie ‘Noabers’ in samenwerking met RTV OostOne Big Agency en het Mediafonds. In de periode 27 t/m 30 januari 2017 werken we aan de pilotaflevering van deze serie over nuchterheid en noaberschap. We blikken terug op de laatste dag!

3

Noabers de serie – Dag 3

Het is eindelijk zover! We zijn gestart met de productie van de serie ‘Noabers’ in samenwerking met RTV OostOne Big Agency en het Mediafonds. In de periode 27 t/m 30 januari 2017 werken we aan de pilotaflevering van deze serie over nuchterheid en noaberschap. We blikken terug op dag 3!

8

Noabers de serie – Dag 2

Het is eindelijk zover! We zijn gestart met de productie van de serie ‘Noabers’ in samenwerking met RTV OostOne Big Agency en het Mediafonds. In de periode 27 t/m 30 januari 2017 werken we aan de pilotaflevering van deze serie over nuchterheid en noaberschap. Lees meer over dag 2!

16387176_1468420589864697_62242817150807316_n

Noabers de serie – Dag 1

Het is eindelijk zover! We zijn gestart met de productie van de serie ‘Noabers’ in samenwerking met RTV Oost, One Big Agency en het Mediafonds. In de periode 27 t/m 30 januari 2017 werken we aan de pilotaflevering van deze serie over nuchterheid en noaberschap.

kerstkaart2016

Onze eigen AR kerstkaart!

In deze blog blikken we terug op een bijzonder kerstproject. Aan het einde van ieder jaar stroomt de mailbox of brievenbus vol met kerstkaarten en hartelijke nieuwjaarswensen. Dit keer wilden we iets speciaals doen om op te vallen tussen alle standaard kaarten. Wat hebben we gedaan? Een augmented reality kerstkaart! Een fysieke, interactieve kerstkaart waarop al onze medewerkers een glansrol hebben.

pexels-photo-63572

Social video: de strijd tussen horizontaal, verticaal en vierkant

De wijze waarop we video content bekijken is de afgelopen jaren flink aan het veranderen. Keken mensen eerst nog vooral via televisie en computer, tegenwoordig is de mobiele telefoon zeer populair. Er is echter een discussie gaande welke beeldverhouding momenteel de beste is om de zogeheten ‘social video’s’ te bekijken.

1

MADlab Gadget: Planar L055-t

Eerder deze maand kreeg onze afdeling MADlab van SIGHT het transparante Planar L055-t scherm te leen.
Natuurlijk hebben we het scherm getest en onszelf afgevraagd waar je het nou voor kan inzetten.

Nedap – Projection mapping beursstand

Onlangs hebben we een mooi projection mapping project mogen realiseren voor Nedap Security Management. We ontwikkelden namelijk de content voor een projection mapping installatie voor de Nedap Security Management beursstand in Essen (Duitsland). Wij hebben onze technische partner 100%FAT benaderd om op technisch gebied hierin mee te denken en de standbouw is door Artica verzorgd. Door de projection mapping techniek kon het merkverhaal van Nedap op unieke wijze worden overgebracht op bezoekers van de beurs.

VETERANENDAG-BAZ

Veteranen meet & greet Twente

De eerste regionale Veteranen Meet & Greet Twente zal op 3 september plaatsvinden op Landgoed den Vossenbosch. Studio MAD kan dit initiatief erg waarderen en is sponsor van deze bijzondere bijeenkomst voor veteranen, hun familie, achterban en inwoners uit Twente.

Schermafbeelding 2016-08-05 om 16.27.09

MADlab is vernieuwd!

Onze website www.studiomad.nl is uitgebreid met ons laboratorium voor innovatieve projecten ‘MADlab’. De pagina is verhuisd en heeft een vaste plek gekregen in het menu op onze site. Tevens is MADlab aangevuld met projecten op het gebied van projection mapping, augmented reality, virtual reality en interactieve film. We zijn momenteel druk bezig met onze nieuwe website en daarop zal MADlab een nog prominentere rol krijgen, maar daarover later meer. 

VGZ - 100 helden

De 100 helden van VGZ

VGZ is al jarenlang verbonden aan de Nijmeegse Vierdaagse. Dit jaar lopen er 100 VGZ-helden mee om geld in te zamelen voor een goed doel. In de twee Helden films die we maakten voor VGZ, vertellen deelnemers over hun achtergrond en motivatie.

HobNob affiche

HobNob Festival


Het HobNob festival is een gratis toegankelijk evenement dat jaarlijks wordt gehouden in het Schelfhorstpark te Almelo. Voor iedere editie worden slaat het bestuur de handen ineen met de gemeente, plaatselijke ondernemers en vrijwilligers om bezoekers te laten genieten van het muzikale festijn. Ook Studio MAD draagt het lokale festival elk jaar een warm hart toe in de vorm van de twee MAD podia.

Grolsch live 1

Live registraties, een team effort!

Regelmatig werken we samen met Event Creators om o.a. producties op het gebied van live registraties te verzorgen. In deze blog die ook op de website van Event Creators is te lezen, leggen we uit wat er zoal komt kijken bij deze mooie vorm van teamwork.

Our Future Health

Radboudumc organiseert een wereldwijde conferentie over de noodzakelijke veranderingen in de zorg: Our Future Health. We zijn blij ons mediapartner te mogen noemen van dit innovatieve evenement dat van start zal gaan op 26 mei in de Vereeniging in Nijmegen. Bekijk hierboven de animatie teaser met custom made audio die we ter promotie van deze conferentie hebben gemaakt.

”Doodgezwegen,” een campagne voor Huntington

We zijn door Artica gevraagd om mee te werken aan de landelijke campagne ‘Doodgezwegen’ ter bestrijding van Huntington. Een vreselijke ziekte dat een combinatie is van ALS, Parkinson en Alzheimer. Helaas bestaat er nog geen geneesmiddel en heerst er een taboe en een gevoel van schaamte omtrent deze dodelijke ziekte. Relaties, carrières, een levensverzekering… niks is meer zeker.  Zaterdag 14 mei vond de lancering plaats van deze grootschalige campagne met o.a. een door ons geproduceerde commercial waarmee we Huntington op de kaart willen zetten.

Media partner Green Team Twente

We zijn trots te kunnen aankondigen dat we mediapartner van Green Team Twente zijn geworden. Green Team Twente is een initiatief van Universiteit Twente op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Voor de vijfde keer doet de universiteit mee aan de Shell Eco Marathon, een race waarbij het niet draait om snelheid, maar om de zuinigheid van de auto’s. We hebben de teaser van de onthulling van de H2.Zero al reeds geproduceerd en onze filmcrew zal 30 juni naar Londen vliegen om een week lang de race en alle belevenissen van deze ambitieuze studenten vast te leggen.

ifv5

E-learning, een nieuwe uitdaging

Als Film, Animatie & Ontwerp Studio streven we ernaar om te werken met diverse technieken en actief te zijn in verschillende sectoren. Bij films en animaties is de link naar entertainment en marketing al snel gelegd. Toch zijn er ook mooie uitdagingen voor ons te vinden op het gebied van bijvoorbeeld informatie en educatie. Een van onze huidige projecten komt voort uit een langdurige samenwerking die we zijn aangegaan met het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV). Het betreft een e-learning project waarbij informatie, film, animatie en audio gecombineerd worden tot een product met een optimaal educatief karakter. E-learning is een leerwijze die wordt vormgegeven aan de hand van media-, informatie- en communicatietechnologie en is vaak terug te zien binnen opleidingen en cursussen. In opdracht van IFV werken we aan de digitalisering van de brandweeropleiding Manschap A. Middels film en animatie wordt er passende content gecreëerd voor de elektronische leeromgeving (ELO).

Steun aan goede doelen

Naast onze commerciële werkzaamheden op het gebied van film, animatie en ontwerp, is het ook een streven om waar mogelijk projecten aan te pakken voor het goede doel. Zo schreven we in de blogpost van 13 oktober over onze steun aan stichting Beat Batten! en nu hebben we ook voor Stichting LIAN een promotiefilm gemaakt. Met deze producties zetten we een spotlight op mooie initiatieven die alle hulp goed kunnen gebruiken.

Het ontstaan van onze korte film ‘Match’

Op 11 november heeft het wereldwijde fenomeen TEDx plaatsgevonden in Enschede. Het TEDx evenement biedt (inter)nationale sprekers een podium om hun interessante, eigenwijze of wellicht inspirerende ideeën te delen. De organisatie TEDxSaxionUniversity had ons gevraagd om mee te werken aan verschillende media uitingen omtrent dit evenement. Zo hebben we een teaser, bumper en pauzescherm verzorgd, maar ook de live registratie gedaan en de afzonderlijke TED talks geëdit. Ook maakten we de korte film ‘Match’, dat als introfilm van het evenement werd gebruikt. 

Heracles virtuele stadiontour

Heracles Almelo heeft een project opgezet waarbij regionale partners Smart2IT, Studio MAD en Wouter Borre een creatieve samenwerking zijn aangegaan. Er is een 360 graden virtuele tour gecreëerd waarin met video en fotografie een kijkje binnen het Heracles stadion gegeven wordt. Wij hebben een logo animatie en een introfilm gecreëerd om beleving aan het geheel toe te voegen. De virtuele tour kan gemaakt worden middels een applicatie die 18 november gelanceerd zal worden bij Business Meets Twente, één van de grootste B2B evenementen in de regio.

BRF Projection Mapping

Voor één van de grootse voedselondernemingen ter wereld hebben we een bijzonder projection mapping project mogen verzorgen. Ons doel was om BRF tijdens de ANUGA 2015 te presenteren als een global voedingsonderneming die geïnspireerd is door regionale consumenten en geprezen om de merken, innovatie en resultaten. Naast de content voor de projection mapping wand, hebben we ook de content gecreëerd voor de touchscreens in de zogeheten ‘Regional Area’ van de stand van BRF.

TV commercial Beat Batten!

Binnen Studio MAD vinden we het belangrijk om onze werkzaamheden op film, animatie en ontwerp gebied naast commercieel in te zetten, ook voor goede doelen te gebruiken. Onlangs zijn we door Brand Builders gevraagd om mee te werken aan een TV spot en radio commercial voor de stichting Beat Batten! Wij vinden het belangrijk deze verschrikkelijke ziekte bij jullie onder de aandacht te brengen.

5H8B5614

Duurzaam Netwerk Almelo

Duurzaam ondernemen; het werd vroeger als idealistisch omschreven, maar tegenwoordig is het een booming industrie. Ondernemers en professionals in de regio Almelo kunnen op grote steun rekenen wanneer zij zich in willen zetten voor een samenleving waarin duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen een algemeen goed is. Voor deze mensen is de stichting Duurzaam Netwerk Almelo (DNA) in 2011 opgericht door Asito, PANalytical B.V., Rabobank Noord Twente, URENCO Nederland BV en de Gemeente Almelo.

Thijs Kemperink - Contract

DVD opnames Thijs Kemperink

Studio MAD is een mooie samenwerking aangegaan met Thijs KemperinkNews Outside en Geen Idee. In ongedwongen sfeer vond het ondertekenen van het contract plaats! We zijn heel erg blij met de samenwerking met dit komische talent uit Albergen.

Deserted

Deserted geselecteerd voor Nederlands Film Festival

Deserted is de nieuwe ambitieuze korte film van regisseur Niels Bourgonje en vertelt het verhaal van een verdwaalde man in de woestijn. Als executive producer van deze internationale productie zijn wij erg trots te mogen melden dat de film is geselecteerd voor het Nederlands Film Festival te Utrecht!

Schermafbeelding 2015-07-31 om 09.36.04

Fields of Joy Festival

Recreatieterrein het Hulsbeek zal op 22 augustus 2015 worden omgetoverd tot een paradijs voor liefhebbers van muziek, lekker eten en gezelligheid. Die dag vindt namelijk de eerste editie plaats van het Fields of Joy Festival. Als partner van het festival verzorgen wij de audiovisuele uitingen, zoals de officiële teaser, artist promo’s en de officiële aftermovie. 

Edutaiment

Projection mapping en Edutainment

Studio MAD probeert altijd vooruitstrevend te zijn en te werken met innovatieve technieken. In de blogpost van 10 maart 2015 bespraken we de projection mapping opdracht die we voor Pananalytical hebben uitgevoerd en onze visie wat betreft deze techniek in de toekomst. We zijn er namelijk van overtuigd dat projection mapping niet alleen voor de entertainment industrie, maar ook voor de communicatie en educatieve industrie erg interessant is. Stagiair Yoni Wentzel heeft daarom bij Studio MAD intern onderzoek gedaan naar projection mapping voor educatieve doeleinden.

Almelo Promotie – Uit in Almelo app

Een avondje uit, maar geen inspiratie? In opdracht van Almelo Promotie heeft Studio MAD een promofilm geproduceerd van de nieuw ontwikkelde ‘Uit in Almelo’ app. Maak op een verrassende manier kennis met Almelo. De app geeft een compleet overzicht van wat er te doen is in Almelo.

Grolsch ‘Peter Kuijper’ film

Op 29 april vond de feestelijke opening plaats van het door Artica gerealiseerde ‘Grolsch Brouwhuys’ belevingsmuseum in Groenlo. Precies op deze locatie is brouwmeester Willem Neerfeldt ooit begonnen met het brouwen van Grolsch bier. Het Twentse biermerk bestaat alweer 400 jaar en deze mijlpaal dient natuurlijk groots gevierd te worden. In opdracht van Artica heeft Studio MAD een korte film geproduceerd waarin het ontstaan van de karakteristieke smaak van Grolsch centraal staat.

Jouw dag in Twente

Screen Shot 2015-04-21 at 13.04.32

Twents Bureau voor Toerisme (TBT) en Twente Branding (Twente Get Connected) slaan de handen ineen om de regio Twente op de kaart te zetten en vroegen ons om samen met hen een campagne op te zetten hiervoor. Vandaag lanceren we dan ook met trots de campagne; ‘Jouw Dag in Twente’ met de website: www.dagjetwente.com.

Risk Factory1

Safety Plaza Experience Risk Factory

Studio MAD heeft de content gemaakt dat te zien is in de Safety Plaza, een nieuw onderdeel van de Risk Factory van Veiligheidsregio Twente, op Troned Enschede. Met één druk op de knop begint de Safety experience en wordt een route afgelegd, waarin telkens op andere plekken audiovisuele content wordt gepresenteerd. De ene keer een spectaculaire lichtshow begeleidt door audio en op andere momenten zijn educatieve films te zien. Dit project is voorzien van custom made audio, gemaakt in onze eigen geluidstudio.

Panalytical - Afteller

Projection mapping Panalytical

Het nieuwste hoofdstuk in het Studio MAD Projection Mapping-avontuur is afgerond. Maandag 2 maart verzorgden we voor Panalytical, in het Theaterhotel Almelo, een grote videomapping-show ter ondersteuning van de lancering van hun nieuwe product Zetium. De reacties vanuit Panalytical waren lovend en wij zijn erg trots dat we dit project hebben mogen doen!

poster-2

Regiofilm ‘Noabers’ in première in Tuschinski

Maandag 16 maart gaat de door Studio MAD geproduceerde regiofilm ‘Noabers’ groots in première in het Amsterdamse Pathé Tuschinski in aanwezigheid van de gehele cast en crew. Hoe vet is dat!?

foto Grote kerk ondertitel

Studio MAD produceert korte regiofilm ‘Noabers’

De korte film ‘Noabers’ wordt gemaakt naar aanleiding van een initiatief van het Amsterdamse reclamebureau OneBigAgency om ‘de kracht en de waarde van de regio’ te vieren. Studio MAD neemt voor deze film de productie op zich en werkt samen met regionale, nationale en internationale partners om de film tot stand te laten komen. Aankomende dinsdag, 17 februari, zullen de opnames worden gemaakt in de buurt van de Grote Kerk in Almelo.

MADTwentevisie

TWENTEVISIE COLUMN: Website van de Toekomst

2014 stond voor ons in het teken van innovatie op het gebied van nieuwe media en we hopen in 2015 deze lijn door te trekken. Tijdens Business Meets Twente presenteerden we al een aantal video- en animatietechnieken waar we meer mee willen doen, nu komt daar een websitetechniek bij. In onze vorige column noemden we het al kort: Parallax Scrolling.

Energy Experience

Innovatie door co-creatie: Energy Experience

Tijdens European Utility Week in de RAI in Amsterdam organiseerde Alliander, in samenwerking met EnergyVille, KIC InnoEnergy, KPN, Siemens en TNO, voor de derde keer op rij de Energy Experience. Deze interactieve beleving van maar liefst 300m2 laat bezoekers kennis maken met tal van innovaties op het gebied van de energietransitie. Het thema van de Energy Experience was ‘Cooperation is Key’, “want wanneer de krachten worden gebundeld, leidt dat tot ongekende mogelijkheden”, en daar sluit Studio MAD zich graag bij aan.

MADTwentevisie

Twentevisie Column: MAD Trends voor 2015

We hebben 2014 inmiddels achter ons gelaten en kijken vol goede moed naar het jaar dat komen gaat. Wat zijn de ontwikkelingen die eraan zitten te komen en hoe gaat dit onze manier van denken en werken veranderen? We hebben het web afgespeurd om een aantal trends op het gebied van video, online en motion graphics, die voor ons interessant zijn op een rij te kunnen zetten.

5-1

Creativiteit in onze bovenkamer

Studio MAD breidt weer verder uit. Vorig jaar betrokken we al de eerste etage van ons pand aan de Ootmarsumsestraat en nu komt daar ook de bovenste etage bij. Op de zolder komt een ruimte voor audiodesign, een viewing room en een stilteruimte voor brainstormsessies en het uitwerken van concepten.

wiplala-blog

Coming soon to a cinema near you!

Het volgende hoofdstuk in ons Projection Mapping verhaal zal binnenkort te zien zijn in de Movie Unlimited Bioscoop aan het Amaliaplein in Almelo. Er zal een speciaal gemaakte wand komen te staan in de lobby van de bioscoop, waarop allerlei videocontent van de film Wiplala voor promotiedoeleinden van de bioscoop zullen worden ‘gemapt’. Hierop zullen beelden en animaties van de film worden geprojecteerd en zal actiematige promotie te zien zijn.

Business Meets Twente 2014

BMT - Innovatie Nieuwe Media

We zijn door MKB Twente gevraagd om een presentatie te houden tijdens Business Meets Twente. Wij willen hen daar ontzettend voor bedanken!

Tijdens dit event zal Studio MAD, in samenwerking met een aantal van onze partners, een presentatie geven over innovatie op het gebied van nieuwe media en communicatie. De vraag die daarin centraal staat is:

Hoe kan een onderneming zich onderscheiden door innovatie op gebied van nieuwe media

jan-van-der-heydenprijs-2014-voor-twente

Jan van der Heydenprijs voor ‘Risk Factory’

De Brandweer Twente heeft de Jan van der Heyden innovatieprijs gewonnen voor hun ‘Risk Factory’-concept. De prijs werd op 3 oktober uitgereikt tijdens het Brandweercongres en is bedoeld om innovatie binnen de Brandweer te bevorderen. Als mediapartner van de Brandweer Twente maakten wij voor hun verschillende films, waaronder ook een voor het Riskfactory-project. Daarom zijn we erg blij voor de mannen en vrouwen van de Brandweer Twente en willen hen dan ook van harte feliciteren!

MADTwentevisie

Twentevisie Column: Een extra dimensie met Augmented Reality (AR)

Al geruime tijd nemen wij Augmented Reality (AR) mee in onze bedrijfspresentaties, wij zijn namelijk erg enthousiast over de mogelijkheden die het biedt. Maar we merken ook dat veel ondernemers nog niet zo goed weten wat ze ermee moeten. Toch zien we al behoorlijk wat AR om ons heen tegenwoordig en met uitvindingen als de Google Glass zal deze techniek voor je bedrijf steeds relevanter worden. Dus wat zijn nou goede praktische toepassingen voor jouw onderneming?

viral

Hoe gaat een filmpje Viral?

Een paar weken geleden gingen onze beelden van de Noord/Zuidlijn viral. Dat was natuurlijk erg gaaf, maar we vroegen ons ook meteen af hoe dit nu kan. Deze beelden waren er namelijk niet speciaal voor gemaakt om viral te gaan. Dus zit er eigenlijk wel logica achter het viral gaan van video’s, of is het vooral een kwestie van geluk hebben?

DroneNZlijn

Vliegen door Noord-Zuidlijn gaat viral

Hij is nog niet open, maar je kunt nu al een kijkje nemen in de Noord/Zuidlijn in Amsterdam. De belangstelling voor de veelbesproken tunnel is groot, want de drone-beelden die Studio MAD maakte gaan nu viral. De beelden zijn inmiddels door alle grote nieuwskanalen opgepikt, waaronder de NOS, RTL, Hart van Nederland, AT5 en Dumpert.

HYPA HYPA

Er worden tegenwoordig erg veel live-actie-filmpjes gemaakt, zowel door professionals als hobbyisten. Je kent ze wel, de met een Go-pro- of telefooncamera geschoten first-person registraties van mensen die aan het hardlopen, fietsen of surfen zijn. Ze leveren leuke beelden op, maar zijn vaak niet zo interessant om lang naar te kijken. Daarom worden ze vaak versneld of tot een timelapse gemaakt. Het probleem met die versnelling is alleen dat de beelden dan erg gaan schokken.

featured-freed

Waar was FreeD tijdens het WK?

Het Wereldkampioenschap voetbal in Brazilië zit er helaas alweer op, maar we hebben weer genoten. Onze jongens deden het boven verwachting goed en het toernooi is zeer vakkundig in beeld gebracht, zodat je als thuiskijker de beste plek in het stadion had. De techniek die daarbij komt kijken is zeer geavanceerd en ontwikkelt zich razendsnel. Wij vroegen ons alleen wel wat af …

WK-hype blog

De WK-hype: meedoen of niet?

De komende maand draait het natuurlijk maar om één ding: het WK voetbal in Brazilië! Hoe gaan onze Oranje-jongens het doen? Komen we überhaupt de poule-fase door of moeten we na twee weken onze zuiderburen maar gaan aanmoedigen? En wat doe je als bedrijf? Ga je mee in de Oranje-hype of blijf je langs de zijlijn staan?

PMSchoen

Presenteer je product met Projection Mapping

Projection Mapping kan je helpen om je product beter te presenteren. Het trekt de aandacht, doordat het niet alledaags is en het bezit de mogelijkheid tot interactie met de kijker. Het is een relatief nieuwe techniek die nu nog vooral in het groot gebruikt wordt, maar doordat de techniek zich steeds verder ontwikkelt worden kleinere toepassingen ook mogelijk. Klinkt interessant toch?

Kind-featured

Speel de hoofdrol in een interactieve video!

Altijd al gedroomd van een rol in een film of videoclip? Dan is dit je kans. Zou je ook wel eens de regie willen hebben over het verloop van een film? Dat kan. Eigenlijk is het best eenvoudig. Je hoeft er niet eens voor naar de toneelschool of de filmacademie. Vanuit je luie stoel met je smartphone of computer kun je een rol van betekenis spelen in een film. Hoe? Door te kijken naar een interactieve video.

Tekenen Debbie

Orde in het MAD-house

Als je ons de laatste tijd zou vragen hoe het gaat, dan was het antwoord steevast: druk, druk. Dat is toch juist mooi, wees blij, horen we jullie denken en dat zijn we ook. Of het nou te maken heeft met het aantrekken van de economie of met de kwaliteit van onze producties, je hoort ons in ieder geval niet klagen. Die drukte kan echter ook de nodige chaos met zich meebrengen, dus het het werd tijd om onze werkwijze eens flink onder de loep te nemen en ons team op meerdere punten te versterken.

30000-views

Enjoying the views!

Onze showreel is nu al meer dan 30.000 keer bekeken en daar zijn we best een beetje trots op. 30.000 views is aardig wat, maar alles is relatief. Vergelijk het maar eens met de meest populaire Youtube-video’s. Op Youtube moet je toch al snel boven de miljoen views zitten om mee te tellen. Hier vind je een lijst met de meest bekeken filmpjes.

Screen Shot 2014-03-26 at 16.50.00

Audio zoals het hoort!

Bij Studio MAD maken we allerlei producties, maar ze zijn meestal wel te vatten onder AV-producties, oftewel audiovisuele producties. Deze naam doet vermoeden dat het auditieve en het visuele aspect een gelijkwaardige rol hebben binnen deze producties. Toch is de praktijk vaak dat audio het ondergeschoven kindje is. Ook onze klanten vinden vaak de beelden belangrijker dan de audio.

foto-blog-19-03-14

Wij stemmen voor creativiteit!

Het bedenken van een goed concept, script of campagneverhaal kost tijd en laat zich niet haasten. Toch krijgen we wel eens verontwaardigde blikken als we veel tijd voor concepting offreren. Deze, voor klanten, ongrijpbare kostenpost is dan ook vaak onderwerp van discussie en delft regelmatig het onderspit. Raar, want een goed begin is het halve werk.

Helmcamera

Kijk Mam, zonder handen!

In het filmvak is het soms praktisch om je handen vrij te hebben, dus dan moet je creatief zijn als je een camera wilt vasthouden. Daarom zijn we druk bezig met de ontwikkeling van onze helmera of calmet (helmet + camera)!

taart

Meer dan 18.000 views!

Twee producties, beide samenwerkingsverbanden met Alientrick en Xsens, zitten boven de 18.000 views.

blog-afbeelding2-small

Nieuwe Media column op twentevisie.nl

Studio MAD gaat zijn kennis op het gebied van nieuwe media met een breder publiek delen door op een regelmatige basis een online column over nieuwe media te zullen gaan verzorgen op de site van Twentevisie.

brandweer

Film in 3D, een extra dimensie

Studio MAD is momenteel in opdracht van Brandweer Twente bezig met een 3D-productie voor de Risk Factory. Eerder maakten we al vier reguliere videoproducties voor Brandweer Twente en daar wordt nu dus een 3D-productie aan toegevoegd.

bloemetje

Bloemetje van de maand

Maandag 25 november werden we verrast met het sponsorbloemetje van de maand van de Stichting Help Nieuw Dierenzorgcentrum. Reden hiervoor is dat we op vrijwillige basis de website (www.helpnieuwdierenasielalmelo.nl) van de stichting hebben gemaakt en te hulp schieten wanneer dat nodig is.

bovenverdieping

MAD house!

Het is nog maar drie jaar geleden dat we vol optimisme aan ons Studio MAD avontuur begonnen, door met drie bedrijven op het gebied van film, animatie en ontwerp samen te gaan. Als je ons toen had verteld dat we ons aantal werknemers binnen drie jaar zouden hebben verviervoudigd, hadden we je waarschijnlijk uitgelachen.

Wiplala ‘De Film’

Wiplala is een boek van Annie M.G. Schmidt. Na meer dan 10 jaar komt er eindelijk weer een nieuwe Annie M.G. Schmidt film. De film is gebaseerd op het boek Wiplala en wordt een modern magisch verhaal met een stoere Wiplala en een bijzondere cast. Wiplala ‘De Film’ komt in november 2014 in de bioscoop. Tot die tijd gaan we samen met BosBros verschillende ‘Making of films maken, waarin wordt laten zien hoe het proces van het maken van de film verloopt. Voor bovenstaande ‘making of’ hebben we aangeleverde beelden geëdit en daarbij animatie en muziek toegevoegd. 

heracles2-small

Schrijf u in voor een wedstrijd van Heracles Almelo

Dit jaar stellen we kaarten beschikbaar voor de thuiswedstrijden van Heracles Almelo.

Bent u fan van Heracles Almelo, of gewoon een voetbalfan die een keer de fantastische sfeer in het Polman stadion wil proeven. Laat het ons dan weten d.m.v. onderstaande velden in te vullen.
Bij meerdere aanmeldingen voor een wedstrijd, zal er een loting plaatsvinden. Is een wedstrijd niet meer beschikbaar, dan wordt dit in het schema aangegeven. De winnaar ontvangt uiterlijk één week voor de wedstrijd bericht.

5H8B6036

Studio MAD in de Ondernemer van de Twentse Courant Tubantia

Afgelopen zaterdag stonden we met een artikel in ‘de Ondernemer’ van de Twentse Courant Tubantia (http://www.deondernemer.nl). Het artikel geeft een beschrijving van het bedrijf en is met name gefocust op de manier waarop we zaken doen en waarom dit in deze tijd van crisis een positieve uitwerking heeft.

Lees hier het artikel

LED boarding sportevenementen

LED boarding / LED reclame sportevenementen

LED boarding wordt op steeds meer sportevenementen ingezet. Naast de bekende LED schermen die tijdens de grotere evenementen vaak aanwezig zijn, is LED boarding reclame een opvallende verschijning langs de lijnen van het veld. Het valt op bij zowel het publiek aanwezig bij het sportevenement als bij eventuele televisiekijkers thuis.

vencer-sarthe_100425563_l

Supercar Vencer Sarthe met animatie Studio MAD op beurs Top Marques in Monaco

Supercar Vencer Sarthe op beurs met animatie Studio MAD

Onze animatie van de simulatie van de speedometer ontwikkeld door ID4Motion heeft op de beurs Top Marques in Monaco in de sportbolide Vencer Sarthe continu gedraaid. De ruim 265.000 euro kostende sportwagen trok veel bekijks met zijn 1390 kilo aan gewicht, 510 PK, in 3,8 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur en met een topsnelheid van 328 kilometer per uur.

hartman

Hartman commercial op RTL

In opdracht van reclamebureau Artica hebben we de commercial van Hartman tuinmeubelen geproduceerd. Deze commercial wordt nationaal uitgezonden op RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8. Ook zal het geplaatst worden op de website www.hartman.nl.

featured

Proper outfit

De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met de productie van de videoclip voor Proper Outfit.
Proper Outfit is een Pop Rock Electro band dat bestaat uit een vijftal bandleden. Ze zijn in 2012 3fm Serious Talent geweest.

tedx2

TEDx Nijmegen

Ook dit jaar zijn wij partner (http://tedxnijmegen.nl/partners) van een van de meest inspirerende evenementen van de wereld, TEDx. Dit jaar gehouden in Nijmegen op 8 april 2013.

TED staat voor Technology, Entertainment & Design en is in 1984 in de VS begonnen als een platform om ideeën uit deze drie aandachtsgebieden te delen. Sinds die tijd groeide het uit tot een wereldwijd evenement waar mensen elkaar inspireren. Grote sprekers als Bill Clinton, Oliver Sacks en Graig Venter stonden al op de planken, maar ook onbekende mensen deelden hun inspirerende verhaal.

EBS-onderzoek-klein

Evidence Based Surgery

Eind vorig jaar hebben we een promotiefilm geproduceerd voor de opleiding ‘Biomedische Wetenschappen‘ aan de UMC St Radboud, met als thema ‘Malaria‘.
Dit jaar zijn we gevraagd om mee te denken aan een tweede film voor de opleiding, met als thema ‘Evidence Based Surgery’.

Youtube adverteren

Vanaf heden zijn we met Studio MAD een samenwerking aangegaan met Adwise Internetmarketing voor het adverteren op Youtube. Youtube is al jarenlang één van de meest gebruikte websites van Nederland en ook wereldwijd gezien. Het bereik van Youtube is hierdoor enorm groot en daarom is het een zeer interessant platform om uw doelgroep te bereiken.

emailing-boekje-big

Vraag een portfolio boekje aan!

We hebben ter promotie van onze extra dienst ‘Layar’ een portfolio boekje ontworpen, dat volledig is opgemaakt met Augmented Reality van de applicatie ‘Layar’. In het boekje hebben we een aantal van onze projecten opgenomen met een beschrijving erbij. Ook zijn de films direct te bekijken met de applicatie ‘Layar’ die makkelijk en gratis te installeren zijn via de app store en de play store op uw iPhone, iPad en Android.

kerstgroet-voorkant

Fijne feestdagen en een creatief 2013!

2012 is een mooi jaar voor ons geweest. We hebben mooie projecten gedaan, veel nieuwe diensten kunnen aanbieden en interessante contacten voor de toekomst gelegd. 2013 beloofd dan ook weer een mooi en spannend jaar te worden.

Lees onze nieuwsbrief voor een overzicht van het jaar 2012 en vul daarin onze enquete in om kans te maken op een gratis logo animatie.

bioscoop-banner

Bioscoop reclame

Bioscoop reclame werkt, dat is een feit!

De kracht van bioscoopreclame is onderstreept in Mediabelevingsonderzoek 2011-2012, uitgevoerd door TNS NIPO samen met o.a. het PMA. Uit dit omvangrijke en gezaghebbende onderzoek bleek dat bioscoop reclame, qua beleving, het meest krachtigste medium is.Een bioscoopbezoek gaat vaak gepaard met vermaak en enthousiasme, wat een sterk platform oplevert.

interactive-banner

Interactieve Video

De interactieve video is een sterk opkomend medium. Het is een combinatie van beeld, geluid, tekst, graphics en software.

Bij de reguliere video’s, waarin informatie wordt overgebracht, ben je passief aan het leren. Je bent lineair aan het kijken en luisteren naar de video en de concentratie neemt na verloop van tijd al sterk af als de film niet interessant en boeiend is. Bij interactieve video leer je actief en zorgen de rustpunten ervoor dat de kijkers geboeid blijven.

Studio MAD winter showreel

We hebben in 2012 veel mooie producties mogen maken, voor een groot aantal verschillende klanten. Als terugblik op het jaar hebben we een korte compilatie gemaakt van ons werk op het gebied van Film, Animatie en Ontwerp. 

Animatie speedometer op SEMA Las Vegas 2012

Onze animatie van de simulatie van de speedometer ontwikkeld door ACtronics/ ID4Motion draait op SEMA in Las Vegas.

Disney koopt LucasFilm

Disney sluit een miljardendeal met LucasFilm en wordt hierbij eigenaar van alle rechten op o.a. de Star Wars-filmreeks.

In 2015 zou er een nieuwe Star Wars film uitkomen, Star Wars: Epsiode VII

Star Wars is, voor sommigen onder ons, een onuitputbare bron van inspiratie (dit willen we graag zo houden). Wij zijn dan ook erg benieuwd naar wat voor invloeden Disney heeft op de toekomstige Star Wars episodes. Mickey Mouse met een lightsaber?

Bekijk hier onze korte animatie in het teken van vrij werk en de Star Wars overname.

Rabobank Noord Twente ‘Geld & Banken’

Voor Rabobank Noord Twente hebben we een videoproductie/ animatie gemaakt. Het is een korte, krachtige, educatieve film geworden. Hierin wordt in enkele minuten de jeugdige doelgroep op een voor hen aansprekende manier, meer inzicht gegeven in Rabobank Noord Twente, de rol van de bank, de coöperatie, geldstromen vroeger en nu, jeugdactiviteiten en er wordt een kijkje achter de schermen gegeven.

Teaser Huuskes Bedrijfsfilm

De bedrijfsfilm die we voor Huuskes aan het produceren zijn, zit in de eindfase.

Het is een productie geworden met mooie dynamische dolly shots (shots met een beweging van links naar rechts en omgekeerd), jib shots (camera arm voor op en neer gaande en bewegingen en omgekeerd) en timelapses (waarbij een lang opgenomen shot, daarna versneld wordt afgespeeld).

rabobank

Rabobank Noord-Twente film/ animatie Rabo Spaardag

Voor Rabobank Noord Twente zijn we bezig met een film/ animatie voor de Rabo Spaardag over de historie van geld.

Red Bull Stratos – Freefall from the edge of space

De sprong van de eeuw; op 36.576 meter hoogte maakt extreemsporter Felix Baumgartner zich klaar voor een vrije val vanaf de bovengrens van de stratosfeer.

Bekijk hier de promo;
http://motiongraphics.nu/advertising/redbull-stratos-felix-baumgartner/

Studio MAD Time-Lapse filmt UFO

We zijn voor een klant momenteel mooie timelapses aan het ontwikkelen. Daarbij zitten we nu in de testfase.

Onze cameraman en stagiair hebben een volle dag en nacht lang, onafgebroken gefilmd in helse omstandigheden, daarom willen we jullie de testfilm niet onthouden. Ook kun je zo controleren of je vriend/ vriendin niet stiekem ‘s nachts over de straat loopt, zonder dat je het weet. Enjoy!

UPDATE: Het was ons niet meteen opgevallen, maar blijkbaar hebben we een UFO gefilmd. Check film op 13 seconden!

socialmad

Social media pakketten van Studio MAD zorgen voor betere vindbaarheid van uw website

Google heeft onlangs aangekondigd dat de bestedingen in zoekmachine marketing minder hard groeien dan voorheen. Er vindt een verschuiving van budgetten plaats richting social media en Google merkt dat natuurlijk als eerst. Hoewel het vroeger voldoende was je website bij google aan te melden wordt het tegenwoordig veel belangrijker je website via social media te promoten.

poster3

Gratis bedrijfsfoto reportage bij aankoop website!

Voor de maand Oktober geven we een gratis bedrijfsfoto reportage weg bij de aankoop van een website!

Helicoptershots Huuskes bedrijfsfilm

Voor de bedrijfsfilm van Huuskes hebben we samen met Aero Visuals helikopter shots opgenomen. Er zijn opnames gemaakt van het hoofdkantoor in Enschede en van verschillende vrachtwagens van Huuskes op weg naar de klant in Nederland en Duitsland.

RallyTeamAlmelo

Uitbreiding sportsponsoring Studio MAD

We gaan onze sportsponsoring uitbreiden in het derde kwartaal van 2012. Net als vorig jaar zullen we met een 10 seconden commercial bij Heracles Almelo te zien zijn in het business gedeelte van het Polman Stadion. De commercial is een samenvoeging van bewegende kleurrijke elementen.

emailing5

Nieuwe WeTransfer achtergrond

Zojuist is de achtergrond van ons WeTransfer kanaal gewijzigd.

De achtergrond bestaat uit het  logo van studio MAD en is bewerkt in Photoshop met een frisse kleurrijke stijl.

Vrij werk

Als je wilt weten waar de uren van Jordie naar toe gaan, check deze plaat!

Vrij werk

 

USA Football | Heads Up Football

Heads up!

Een video waar USA football centraal staat.
Goede combinatie van film en animatie met goed gevoel voor kleurgebruik en typography.
Dit zorgt voor een goede manier van reclame maken voor een bedrijf of sport.

Algemene informatie

Studio MAD is een film & ontwerp studio, gevestigd nabij het centrum van Almelo.

Na een samensmelting van drie ervaren media productie bedrijven in 2011, verzorgd Studio MAD kwalitatieve video producties, 2D/3D animaties en grafische producties voor uiteenlopende bedrijven en particulieren.
Naast video en animatie producties houdt Studio MAD zich ook bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van websites.

In het overzicht van ons werk vind je oa. bedrijfsfilms, tv-commercials, animaties, grafisch ontwerp, promotiefilms & websites.

Google Plus

open