Twents Bureau voor Toerisme – Beleef Twente

INTERACTIEVE VIDEOPRODUCTIE TWENTE (GPV)

Het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) werkt aan de positionering van het toeristisch merk Twente. Dit doet het TBT al enige jaren succesvol met de campagne ´Twente. Landgoed van Nederland´.

De toerist kiest zijn bestemming op basis van het beeld en het gevoel dat hij van een gebied of regio heeft. Een duidelijk en onderscheidend imago is daarom van vitaal belang. De campagne ‘Beleef Twente’ draagt hier mede aan bij door in de huid van de toerist te kruipen.

In het kader van de ‘Beleef Twente’-campagne wilde het Twents Bureau voor Toerisme graag een aantal interactieve films om de beleving van Twente maximaal te personaliseren. Doordat de films vanuit de eerste persoon zijn gedraaid, word je als kijker in het verhaal en dus in het Twentse landschap gezogen. Het doel van de films is om potentiële toeristen een indruk te geven van wat hen te wachten staat als ze een weekendje weg gaan in Twente. Het is mogelijk om via een Facebook-applicatie samen met vrienden verschillende activiteiten achter elkaar te zetten, waardoor je op voorhand je ideale weekendje weg kunt bekijken. Stel hier zelf je ideale weekend Twente samen.

De interactieve elementen in de films en de Facebook-applicatie zijn tot stand gekomen in samenwerking met Wirelab.

Geproduceerd door studio MAD in opdracht van Twents Bureau voor Toerisme.

 

Dit is de Youtube-advertentie die wij voor deze campagne maakten.

WAT IS INTERACTIEVE VIDEO?

Zoals de naam al doet vermoeden, is een interactieve video gemaakt voor interactie met de kijker. Onder deze noemer kan van alles vallen, zolang je als kijker maar meer doet dan alleen kijken. Bij een interactieve video wordt, door de interactie met de kijker, de film niet perse lineair afgespeeld. Hierdoor houdt een interactieve video de aandacht van de kijker langer vast dan een reguliere internetvideo.

Een interactieve video is uitermate geschikt voor toepassing in websites, social media en apps. Zo is het mogelijk mogelijk om persoonlijke gegevens van iemands sociale media te gebruiken om de film te personaliseren. Gepersonaliseerde video (GPV) is ook de techniek die we voor TBT gebruikten. Verder kun je als kijker ook invloed hebben op de volgorde van scenes of het eind van een film.

Er zijn ook andere mogelijkheden denkbaar. Een button in een afspeelscherm waarmee je contact kunt opnemen met het bedrijf achter de video bijvoorbeeld. Verder is het technisch ook mogelijk om producten die in een film worden gebruikt direct te bestellen door er in de film op te klikken.

OVERIGE ACTIVITEITEN

De bovenstaande film is een voorbeeld hoe een film kan worden samengesteld met een aantal specifieke activiteiten. Er zijn ook andere activiteiten mogelijk, die zijn samen te stellen tot een gepersonaliseerde film. Om je een idee te geven van de mogelijkheden vind je hieronder drie compilatiefilms met alle mogelijkheden die we tot nu toe hebben gefilmd.

Beleef Twente – Hotel (vriendengroep)

Beleef Twente – Bed & Breakfast (stellen)


Beleef Twente – Camping (familie)

 

 

Datum: 2014 Client: Twents bureau voor toerisme Skills: Film + Animatie, Interactieve Film

Algemene informatie

Studio MAD is een film & ontwerp studio, gevestigd nabij het centrum van Almelo.

Na een samensmelting van drie ervaren media productie bedrijven in 2011, verzorgd Studio MAD kwalitatieve video producties, 2D/3D animaties en grafische producties voor uiteenlopende bedrijven en particulieren.
Naast video en animatie producties houdt Studio MAD zich ook bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van websites.

In het overzicht van ons werk vind je oa. bedrijfsfilms, tv-commercials, animaties, grafisch ontwerp, promotiefilms & websites.

Google Plus

open