Ieder jaar wordt het leven duurder. Zo worden bijvoorbeeld producten en diensten duurder, maar ook de kosten van een uitvaart. Ook Ardanta (een van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland) heeft hiermee te maken. Daarom heeft Ardanta verzekeringen waarbij de waarde van de diensten en leveringen wordt verhoogd, zodat deze ook in de toekomst gegarandeerd kunnen worden uitgekeerd. In de meeste gevallen wordt hierdoor ook de premie van de verzekering hoger. Deze verhoging wordt indexering genoemd en wordt o.a. bepaald volgens de consumentenprijsindex (CPI) van het CBS.
Ardanta
Waarom wordt mijn verzekering verhoogd?
Specifiek voor dit onderwerp produceerden wij deze 2D/3D motion graphic, voorzien van een geheel eigen geproduceerde audiotrack. De uitvaartverzekeraar heeft een toegankelijke, sympathieke en nuchtere uitstraling. Deze kenmerken hebben we doorgezet in de tone-of-voice en visuele uitstraling van de animatie; een serieus onderwerp gebracht op een luchtige manier.
Meer informatie over het onderwerp indexeren?
YEAR
- 2020
CLIENT
CREW




De nieuwe stijl gecombineerd
Voor Ardanta is er een nieuwe stijl ontwikkeld die aansluit bij hun kernwaarden. Ons is gevraagd om deze stijl door te voeren in een nieuwe animatie.
Ardanta viert het leven, en om dit te benadrukken hebben we er voor gekozen om 3D objecten als een kist en rouwauto luchtiger te maken door deze dezelfde kleur te geven als de achtergrond kleur. Het maakt het onderwerp minder zwaar en zorgt voor een frisse en toegankelijke stijl.
De lijn als rode draad
In de nieuwe huisstijl zijn witte en gekleurde lijnen gebruikt. Deze hebben we gebruikt als ‘rode draad’ om je mee te nemen door de animatie, maar ook om bepaalde stukken te benadrukken of onderdeel te laten zijn van het verhaal.





